Direktlänk till inlägg 4 december 2012

Death of An Electric Citizen

Av Danneh - 4 december 2012 18:20

Är snart påväg att se sitt ljus.

Det är namnet på mitt nya band som kommer att repa för första gången nästa vecka.

Bandet består än så länge av:

Lars på Gitarr

Tobbe på Trummor

Jag Daniel på Bas

Får se vem som tar på sig ansvaret med synthen, för de kommer att behövas.

Som man ser på banduppställningen så är där bara gamla medlemmar från Bou Jeloud.

Men väldigt bra killar att skapa med.


Tanken av vad som kommer att komma ut från oss är väl ett renodlat Psykadelia med inslag av folk, rock & blues.

Påminns väl mycket av 60-70 tal kan jag tänka mig.

Inspelningar och sådant kommer att ske i en studio i Svängsta, norr om Karlshamn.

Förhoppningsvis kommer det mesta vara inspelat Våren 2013.


Så håll utkik!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Danneh - 30 november 2012 12:19

Fantastisk singel som spelas relativt bra på P3. Kunde ju varit bättre. Bara måste köpa albumet Låten heter Lightning Bolt   ...

Av Danneh - 30 november 2012 12:14

Ja det är hemskt vad det ha hänt saker alltså. alldeles för mycket för att kunna ta upp det här. Saknar att hålla på med musik. Är väl det som känns värst, men å andra sidan är det ju att bara sätta igång. Få ur tummarna och börja skriva. H...

Av Danneh - 19 augusti 2012 19:54

Nu har jag bestämt mig för att lägga ner bloggen...varför? Jo i och med flytten till Karlshamn nu, så vill jag inte att bloggen flåsar mig i nacken. Kommer inte heller ha en data på ett tag. Men huvudskälet till att jag lägger ner denna är att ...

Av Danneh - 5 augusti 2012 20:34

Lördag var en riktig kanon dag. Strålande sol, mycket människor och en bra spelning av Zennerz. Ljudet var bra förutom att man inte riktigt hörde den ena gitarristen. Märkte att de var lite nervöst hos några få, men de släppte otroligt snabbt. ...

Av Danneh - 3 augusti 2012 09:12


Lördag är det dags för Zennerz att spela live för publik. Är inte riktigt säker på all info, men jag tror inte dom har spelat inför publik på iaf ett tiotal år. För några år sen återförenades bandet efter 25 år, och tävlade i Sveriges Radio. Ha...

Presentation

Omröstning

Hur många här hade uppskattat om man anordnat en Dubstep Festival!
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards