Alla inlägg under juni 2009

Av Danneh - 25 juni 2009 07:15

...suger om jag ska vara ärlig.

Hoppades ändå på något explosivt nu efter de har haft ett års ledig från konstellationen.

Men det är samma oändliga tragg om samma saker fast olika formulerat beroende på vilken låt man lyssnar på.

Och det roliga är att den nya låten handlar precis om det jag vill få fram om låten.

Akademien kan ju hitta på nya grejor att skriva om.

Finns ju hur mycket som helst.

Jag tror att några av medlemmarna kommer att hoppa av efter denna skivan och turnén.

Det jag mest är besviken på är ju att man har ju följt detta band sen de startade och har inhandlat deras skivor allt eftersom de har släppt nytt, men här tror jag att jag har gjort mitt som en akademien fan.

Kommer antagligen inte att köpa denna skiva. 


In och lyssna självan på www.svenskaakademien.just.nu och bedöm själva.


Betyg: D

Av Danneh - 24 juni 2009 11:11

Har blivit väldigt förvånad över hur många av er som velat ha Ital Living skivorna jag gjort.

Därför har jag nu gjort en ny skiva som jag kallar Blues, Hippie Style.

För er som kanske undrar hur bra det har gått för reggae skivorna så har jag gett bort exakt 43 st.

Den som flest vill ha är Ital Living Vol.2. 

Hoppas att jag kommer nå ut till fler nya läsare med denna nya sammanställning av gamla godingar från mitten av 60 - slutet av 70 talet.


Inkluderar bl.a Howlin´ Wolf, Country Joe & The Fish, Jimi Hendrix, Eric Burdon & The Animals, Free, Mountain, Peps Persson m.fl


Bara att höra av er, mail adressen är danneh_trebacka@yahoo.se



Av Danneh - 22 juni 2009 11:07

Det här kommer att recenseras från Roskilde 09.


Torsdag 2:e Juli

Petter*

Katzenjammer

Groundation!

Kanye West*

(Är väldiga luckor under denna dagen p.g.a helt okända band för mig. Så under denna dagen kan det komma fler recensioner beror mycket vad jag stannar och lyssnar på hekt enkelt.)


Fredag 3:e Juli

Satyricon!

Pablo Moses & U-Roy!*

Glasvegas

Down!

Labrassbanda*

2many Dj´s*

Jenny Wilson*

Amon Amarth!




Lördag 4:e Juli

Adam Tensta*

Cancer Bats

Håkan Hellström!

Amadou & Mariam!

Slipknot!

Fever Ray*

Dungen

Deadmau5*




Söndag 5:e Juli

Pete Doherty

Ulf Lundell*

Madness*

I´m From Barcelona

Coldplay


Teckenförklaring

* - Kan komma att gå och kolla på det, men inte säkert att det blir en recension.


! - Definitivt en recension

Av Danneh - 18 juni 2009 15:39

Ja jo de gick väldigt snabbt.

Men när jag väl tänkte på det så var jag tvungen att ställa denna fråga.

Tycker den borde säga en hel del.

Det är alltså om Ozzy ska ta och skilja sig från Sharon

Av Danneh - 18 juni 2009 15:32

Det var faktiskt Öland Roots som vann klart.

Tycker jag faktiskt är väldigt förvånande att en så pass liten men jävligt bra festival vann.

När den hade konkurrenter som Isle of Wight, Roskilde, Sonisphere m.fl


Får se vad vi kan komma på för nytt.

Av Danneh - 18 juni 2009 15:27

Ändrade planer!

Det blir roskilde i år.

Kommer att dela med mig av vad jag sett och resencera det här på bloggen.

Det är tyvärr mycket som kommer att krocka med varandra.

Men Groundation är det inget som ska komma i mellan inte.

Så jag kommer ju dessvärre inte att vara inloggad mellan den 28 juni tills i alla fall den 6 juli.


Öland Roots kommer ju cirka två veckor efter och då blir det inget från den 16-19:e juli.

Av Danneh - 17 juni 2009 07:29

Nu är det klart vilka band som spelar på 40 års firandet av Woodstock.

Jefferson Starship (f.d. Jefferson Airplane)

Ten Years After

Canned Heat

Big Brother & The Holding Company (Janis Joplins gamla band hon spelade med på Woodstock 69)

Grateful Dead

Levon Helm Band (ex medlem från The Band)

Mountain

Melanie

Tom Constanten

Country Joe McDonald


Fler kommer att tillkomma.


I mina ögon är detta underbart.

Alla från Woodstock 69 ska spela i år! 

Tråkigaste är att man inte kommer att kunna vara där som var planerat med några vänner.

Arbetslösheten höll i sig.

Av Danneh - 15 juni 2009 12:54

1. Eric Burdon & The Animals - When I Was Young

2. Jimi Hendrix - Hey Baby

3. Prince Far I - Cry Tuff & The Originals

4. Ken - Hip-Hop

5. Jimi Hendrix - In From The Storm

6. Barrington Levy - Englishman

7. Ras Cricket /m. Hanouneh - Storebror

8. Amy Winehouse - Me & Mr. Jones

9. Ras Cricket - Snuten Del.3

10. Howlin´ Wolf - Howlin´ For My Baby

11. Michael Prophet - No One Hurt

12. Jimi Hendrix - Machine Gun

13. Linton Kwesi Johnson - Want Fi Go Rave

14. Amy Winehouse - Cupid

15. Jimi Hendrix - Changes

16. Kanzeon /m. Jaqee - Princess Dub

17. Ras Cricket /m. Lancy Rankin - New Fallen

18. Soulfly - Doom

19. UB40 - King

20. Barrington Levy - If You Gave To Me

21. Black Sabbath - Symptom Of The Universe

22. Ijahman - I´m A Levi

23. Black Sabbath - Hole In The Sky

24. Jimi Hendrix - 51st Anniverary

25. KSMB - Adolf



Presentation

Omröstning

Hur många här hade uppskattat om man anordnat en Dubstep Festival!
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards