Alla inlägg under april 2009

Av Danneh - 29 april 2009 09:44

Nu är allt som ska planeras färdigt, och då kan jag äntligen lägga mycket tid på bloggen igen.

Idag hade jag tänkt att ämnet blir årets Öland Roots.

Blir till 90% säkerhet att jag ska dit.

Då börjar med Artisterna detta året...


Band: 

U-Roy & Pablo Moses 

Syster Sol & Hot This Year Band

Governor Andy

Alvaret

The Skandals

Jaqee

King Fari Band

Babylove & The Van Dangos

Salouh

Serengeti & Lady Louise

Kultiration

Svenska Akademien

DanJah

Joey Fever

(Banden är listade som så att de mest ointressanta står längst ner, som t.ex SvAk, DanJah & Joey Fever) 


Soundsystem:

Safari Sound

Axxionpack Sound


Ser verkligen fram emot ett tredje år i rad på Öland Roots i sommar.

Vilka är med mig!?

Av Danneh - 22 april 2009 08:27

Omröstningen är klar.

Som ni vet kallar dom sig Heaven & Hell istället för Black Sabbath, detta är ju först främst för att Ozzy fortfarande är med (dom har ett kontrakt) därför får Dio perioden kalla sig så som de gör.


Men Black Sabbath rösta ni på!

Gjorde ni helt rätt i!

Av Danneh - 22 april 2009 08:04

Var ju ett tag sedan han nu släppte sin fjärde fullängdsplatta och jag har inte den....jävligt illa!

Men ska fixa den så snart som möjligt, när man börjar dra in lite pengar här.

Därför så hade jag tänkt att det är full tid att i alla fall recensera de låtar han har släppt som "singlar".

När "Han Ser Dig" lades ut på myspace kände jag direkt att denna skivan kommer han inte att göra många folk besvikna med.

Möts av väldigt tung roots med en jävligt bra text, förvisso har den sina brister här och där men han lyckas bygga upp de hela tiden.

Och det skulle ju vara fan om han inte hade gjort det, för så länge han nu har hållt på.


"Glömda Hjältars Ballad", så som skivan också heter.

Vill inte gräva allt för mycket i den tyvärr.

Den gör mig absolut inte besviken, vill även kalla den ett guldkorn på skivan.


Betyg: Vill jag inte sätta ännu, de får bli när skivan kommer i brevlådan. 


PS.

Fick höra en ny låt från skivan idag, längesen jag var inne och kolla läget.

Då låten "Riddim Bonanza" satte igång, skönt att få höra hans humor igen.

Spelar du denna för alla folk du känner så kommer det bli skratt och försäkrar att det är inte en nacke som sitter fast. DS.


Av Danneh - 16 april 2009 12:05

Ni som är stammis här på min blogg varje dag.

Ni såg ju att det inte hände så hemskt mycket nu i påsken.

Det är för att jag och en vän planerar för fullt med att öppna ett eget företag.

Är en väldans massa som man måste veta hit och dit.

Ville bara vara ärliga mot er och berätta vad som händer när bloggen står stilla.

Av Danneh - 15 april 2009 10:10

Kråksången är namnet på Promoes nya skiva som är helt på svenska.

Är hans första på svenska faktiskt, annars har det ju bara varit singlar på olika konstellationer han har släppt på svenska.


Men sen fick jag nys att Magnus Betnér gästar på spåret "Yta".

Betnér säger kort och gott, "Det finns bra och dålig hip-hop och Promoe är bra hip-hop.

Vet inte riktigt vad detta har med själva inspelningen att göra, för det hade varit trevligt att få veta mer om.


Av Danneh - 8 april 2009 14:03

The 20Belows (DK)

Issa Bagayogo (Mali)

Balstyrko (DK)

The Chap (UK)

Gang Gang Dance (US)

Giana Factory (DK)

Jooks (DK)

Kasai Allstars (CD)

Kellermensch (DK)

Klevertak (N)

M. Ward (US)

The Megaphonic Thrift (N)

Mikael Simpson & Solvstorm (DK)

Paavohaju (FIN)

The Pains of Being Pure At Heart (US)

Scamp (DK)

Tako Lako (DK)

Rokia Traoré (Mali)

Vinnie Who (DK)

White Lies (UK)


Är rätt glad nu när jag bestämt för att inte åka dit i år.

Är absolut ingenting bland dom nya släppen som för mig verkar intressanta.

Hoppas verkligen att de band glädjer andra.

Av Danneh - 7 april 2009 08:59

Var ju förvisso ett tag sedan dom släppte denna EP.

Dom har hunnit med en massa spelningar och de har dessutom spelat in en vinyl som har kommit ut.

Försöker få råd med den sen ska det njutas.


Maeds Dominos är ett väldigt sammanhållet band, finns tyvärr inte många sådana band kvar i dag.

Detta kan man verkligen höra på EP´n som de har döpt till "The Lonely Agents".

Jag fullkomligt älskar denna flum musik de skapar.

Passar dom som har haft en perfekt vin fylla till den som tar illegala saker.

Hela skivan känner man lite sköna vibbar ifrån Pulp Fiction filmen då Travolta tar sig en liten sil och flummar i sin bil.

De absolut bästa låtarna på EP´n är The Lagoona, La Strada och La Casa de Caballo.

Rekommenderas för er musik älskare där ute!




Betyg: DDDD

Av Danneh - 6 april 2009 09:59

Nu har den äntligen släppts!

Den nya singeln "Bible Black" från Sabbath´s nya skiva "The Devil You Know".


Början på låten känns väldigt ostadig, inte musiken då utan Dio´s röst håller inte riktigt.

Och det är här jag börjar undra varför han gnäller på Ozzy?

Han är ju inte mycket bättre.


Men när introt är över och det blir lite hårdare så blir det kanon...utom Dio´s röst.

Presentation

Omröstning

Hur många här hade uppskattat om man anordnat en Dubstep Festival!
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards