Alla inlägg under januari 2009

Av Danneh - 31 januari 2009 21:37

för att jag har varit dålig på att uppdatera bloggen.

Håller på att göra ett arbete om några punk band som jag kommer att lägga ut här en efter en.

När det blir färdigt.

Första bandet ut blir så klart Ebba Grön.


Tackar "Lillebror" för idén till detta.

Av Danneh - 30 januari 2009 08:47


Även om jag är en Hardcore Black Sabbath Ozzy Era Fan!

Så tycker jag att detta är hur underbart som helst att Black Sabbath (som dom heter, inte nått jävla Heaven & Hell) ska släppa nytt nu med Dio i April.

Dom släppte ju en skiva 07 som de kallar "Black Sabbath The Dio Years", där är tre nya spår.

"The Devil Cried", "Shadow of the Wind" & "Ear in the Wall" som jag verkligen hoppas att de tar med på sin nya skiva.

Så det inte blir som nått utfyllnads material, som det blev på Reunion skivan med Ozzy.

Jag som många har haft turen att höra dessa tre live, och "Shadow of the Wind" funkar riktigt bra, och kan lätt bli en ny klassiker som de spelar på nästan varje live show.

Classic Rock Magazine, har haft turen att träffa dom i Rockford Studios i Wales.

Och fått lyssna på två nya låtar som hamnar på deras skiva:

"Rock ´n´ Roll Jesus", "Breaking Into Heaven" & där är några fler spår dom fått reda på, men vill tyvärr inte skriva ner det här.

Arbetet började i Iommi´s och Dio´s hus i Kalifornia respektive England.

Iommi sa så här till tidningen, -"Alla har tillfört ideér till en CD, och vi börja arbetet snabbt och smidigt".

Deras turné har redan platser bokade, som Sweden Rock, Hellfest och Waldrock.

Frågar ni mig så vet jag att detta kommer att bli mäktigt, och sitter verkligen redan på helspänn och väntar o väntar. 

Av Danneh - 29 januari 2009 12:33

Blir snart lite skvaller här idag, den senaste nyheten om Black Sabbath´s jobb på den nya skivan

Av Danneh - 28 januari 2009 08:05

Tänkte vara schysst och ge er lite information om hur mitt bloggande blir idag.

Blir nog tyvärr inte mycket med det idag.

Ska repa med mitt reggaeband i Blekinge, blir nog upptagen resten av dagen.

Men jag kan försäkra er om att jag ska ta igen det.

Har hittat massa nytt som jag tänkt att uppdatera er med nu, som t.ex

Black Sabbath´s (Heaven & Hell) nya skiva som ska släppas väldigt snart, med deras turné lista osv.


Och framförallt, är det något ni vill jag ska recensera är det bara att säga till.


Mvh Danneh


Ett tips att lyssna på medan jag är iväg:

Cult of Luna, ingen speciell skiva. Lyssna på allt de gjort=)

Av Danneh - 27 januari 2009 13:31

Idag blir det den store Peter Green, som ska lyftas fram tycker jag.

Den bäste vite blues artisten, när han framför sin låt "World Keep On Turning".

Finns ett jättebra klipp på You Tube, där han får sin chans att spela den.

När hans band kollega behöver byta strängar på sin gitarr.

Av Danneh - 27 januari 2009 10:53

Joey Fever

Kultiration


Joey Fever måste jag säga att, han är duktig men det var ju inte det jag hoppades på.

Inte riktigt min sorts musik, det han gör.

Kultiration, är väl egentligen ingen chock?

Enda jag hoppas på är att dom har lite nytt material att komma med.

Ett väldigt bra live band, men det börjar bli lite traggigt, sorry.


Av Danneh - 27 januari 2009 07:18

Första gången jag hörde den, visste jag inte riktigt var jag skulle ta vägen.

Tyckte de lät fruktansvärt, rent ut sagt.

Men sen tipsade min sambo om att man behöver ge den minst en chans till.

Och det funkade faktiskt, tror man öppnar sina sinnen lite mer om man först får ett break från den.

När du väl sätter igång den igen, så börjar ju öppningsspåret, "Something On Your Mind".

En riktigt fin låt, man lever sig in den på något sjukt sätt.

Och så fortsätter det genom hela skivan.

Det sämsta som faktiskt är med enligt mitt tycke, är hennes version på, "When A Man Loves A Woman". Det funkar bara inte.

Skivan släpptes av Michael Lang´s (Promotern av Woodstock Festival ´69) label Just Sunshine Records 1971.

För er som gillar Jens Lekman, José Gonzales, Billie Holiday och Bob Dylan.


 

Tyvärr lämna Karen Dalton oss 1993.

Hon kämpade mot sitt drog och alkohol problem i många år.

Det har sagts att hon dog på New Yorks gator, efter en åtta års kamp mot sin AIDS.







Betyg:

Karen Dalton - In My Own Time DDDd

Av Danneh - 26 januari 2009 14:15

 

Idag hade jag tänkt att dagens tips blir UB40´s låt King.

Såg att det var så mulet o grått ute idag, och behövde pigga upp mig med en liten somrig, halv dub låt.

Håll till godo=)


Mvh: Danneh

Presentation

Omröstning

Hur många här hade uppskattat om man anordnat en Dubstep Festival!
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards