Alla inlägg under juli 2007

Av Danneh - 19 juli 2007 00:04

Zoro & The Liberation Band


Kapten Röd & Majorerna feat. Tommy Tip

Av Danneh - 18 juli 2007 23:36

Hade gått o lagt mig tidigt, redan vid 1.00

Var helt utsliten, hade inte sovit bra på 2 dagar.

Men på lördagen, så vaknade jag vid 12.

Bara för att Lon satte igång cd-spelaren, på maxad volym=)

Han tyckte väl att det var dags att kliva upp.

Denna dagen skulle egentligen börjat med Lasse Fabels spelning klockan 14.30, men vi missade den p.g.a att vi var i Kalmar och skulle inhandla lite småsaker, och äta.

Så när vi kom till Campet, var det till att festa fram till...


18.00 USCB Allstars

Det var en bra spelning överlag, och det var bra att det var det bandet man såg först.

Man var verkligen på g efter det.

Men dom var mycket bättre på Killebom festivalen i Sölvesborg, förra året.

19.00 Kultiration

Jävligt skönt att ha fått höra dom live, nu för en gång skull.

Det var jävligt kul också att Kapten Röd, kom upp på scen för att gästa på en låt.

20.00 Peps Blodsband

Bra, men bättre på Siesta festivalen i Hässleholm i år.

Bästa låt var, "Styr Den Opp".

21.00 Ital Skurk

Det bandet man hade åkt dit för, och det bästa är att det var en så otroligt bra spelning.

Var även den bästa, och dom jag hade åkt dit för att få se.

00.00 Strawl & Out of Many (NL)

***** ger jag dom, det var ös från dom börja tills teknikerna stängde av ljudet, för att dom inte fick spela längre.

Dom spelade i 2 timmar=)

Hade en sådan satans träningsvärk dagen efter, och det sitter i ännu.



Människor ärligt talat, besök denna festivalen nästa år!

Lovar att ni absolut inte blir besvikna.


//Danneh

Av Danneh - 17 juli 2007 20:07

13 Juli

Vaknade man alldeles för tidigt, bara för att nattens öl antagligen ville ut=)

När jag öppnade tältet för att springa till dasset, så ser jag Timmie sovandes på en brasse stol...ja, jag vet.

Jag skulle haft en kamera.

Men när jag sen kommer tillbaka, så hade han piggnat till lite och säger, -Du, jag har blivit av med min mobil och kamera...men tändaren har jag kvar.

Han var riktigt kinkig, och det förstår jag.

En annan hade blivit helt knäckt, o bara hade velat åka där ifrån, men inte Timmie inte.

Han gick och la sig i Johans tält.

Medan han låg där, så stack vi andra in till Färjestadens köpcentrum.

Vi skulle handla frukost och sånt smaskigt.

När vi kom ut ifrån affären, så fick jag syn på en sån satans snygg brud.

Hon satt utanför Kvantum eller var det var för någon affär, och sålde jordgubbar...undrar vad hon gör just nu.

Men iaf, efter några timmar så drog vi iväg till festivalen igen.

Fast med denna gång en stereo med oss, som jag o Johan hade köpt.

Fan vad allt blev roligare kan jag ju säga.

Så vi satte oss ner o väntade på att det första bandet skulle upp på scen.


15.00 Band Of Joy

Mycket bra band, men dom spelade inte reggae.

Det var blandade musikstilar och instrumentalt, men vilket ös.

Den bästa låten hette "Palla Äpplen".

Hela publiken verka gilla det också, för vad jag kommer ihåg.

Så stod ingen stilla.

Fixade även deras skiva för 50:-, värd varenda slant.

Efter deras spelning, blev det en lång väntan.

För ingen av oss var intresserade av dom andra banden som spelade.

Så det var att "grunda" lagom med ölen och vänta tills klockan slog 18...


18.00 Zoro & The Liberation Band

Väldigt bra spelat, förvånad också att dom var så bra eftersom man inte har hört nånting av dom.

Håller på att leta rätt på deras skiva.

När vi kom tillbaka till tältet ännu en gång, så blev vi påminda om att Timmie också skulle se "Kapten Röd".

Så vi fick absolut inte glömma o väcka honom, för han hade åkt ända till Öland för att se honom.

När vi väl skulle väcka han, så var han inte människa till att kunna vakna...


20.00 Kapten Röd & Majorerna

Jag tyckte att det var den bästa spelningen så långt.

Väldigt roligt att Kaptenen hade dragit dit Tommy Tip, så man fick höra "Härenadå" live!

Bästa låten Kaptenen framförde var "Tar inga order".

21.00 Alvaret

Detta var senare den bästa spelningen den dagen!

Hoppas verkligen man får se dom igen, vilket drag från dom började till dom slutade.

22.00 Rootvälta

Skitbra!!!

Blev lite deprimerad att dom inte körde "Bully Rock".

Men själa glad för att dom körde "Vampire".

00.00 Svenska Akademien

Kommer att låta skit konstigt att detta kommer från mig, men detta var festivalens sämsta spelning.

I Hässleholm gjorde dom en kanon spelning, men här funkade ingenting.

Man såg ingen känsla eller nått.

Slutsatsen på denna dagen då...var mäktigt trött efter alla spelningar o springande mellan scenerna, men en fantastisk dag!

Timmie undrar ni säkert om.

Hmm, han missade ju Kaptenen, det enda han verkligen ville se.

Tappa mobilen och kameran...kortfattat.

Ångrade nog att han åkte dit.


Fortsättning följer (Lördagen)


Ta hand om varandra!

Med varma hälsningar Danneh

Av Danneh - 16 juli 2007 15:31

Riktigt skön festival!

Blir till 100% säkerhet nästa år också och året efter det.


12 Juli

Började med att vi tvingade upp oss ur sängarna redan klockan 8 eller 9 på morgonen.

(Fast sängen snodde syrran, så jag fick ligga på den obekväma soffan.

Och somnade inte förrens vid 5 på morgonen, så lite seg var man väl hela den dagen.)

Vi gick upp så tidigt p.g.a att Johan skulle köpa lite kläder till festivalen.

Även för att vi skulle möta Bobbe och Lon vid Mörrums Kiosken vid 12.

När vi väl var där så hade klockan hunnit bli nästan ett.

Då fick vi reda på att Lon hade varit tvungen att sticka in till Karlshamn, för att hämta lite saker.

Så det där med att vi skulle ge oss iväg klockan 12, kunde vi lika gärna sketit i.

Den långa bilfärden är inte lönt att skriva om=)

När vi kom fram till Stora Frö på Öland, så var det sol o riktigt varmt.

Var så härligt att fälla upp sin brasse stol, och bara njuta av solen och ölen.

Detta var på parkeringen då, för Lon och några andra i hans bil.

Hade inte fixat några biljetter innan, men då fick dom reda på att dom hade sålt slut, HAHAHA!

Sa vi...

Men dom hoppades på att dom hade biljetter kvar vid incheckningen.

Så vi hoppade på denna traktor med släp, som dom kallade Taxi.

Vi hivade upp all vår packning på släpet, å han drog iväg ner.

Då började det så klart att regna...efter många svordomar fick vi upp alla 3 partytälten.

Då var det bara att byta lite kläder, o sätta upp sina egna tält.

Hände väl inte mycket mer den dagen, var ju bara förfest till alltihopa skulle starta dagen efter.


Den 13 juli skriver jag om imorgon=)

Då hände det grejor

Av Danneh - 9 juli 2007 13:18

Allt gick väl någorlunda bra.

Jag drack nog för mycket innan jag skulle upp på scen, jag missade i "No Woman No Cry" & "Åkrar & Himmel".

Men överlag så var vi mycket bättre än förra året, och publiken ska egentligen ha all beröm.

Tror dom skrek o dansade i minst 4 timmar!


Och nu har även planerna till vår första skiva, börjat tag form.

Det blir nog bara en 7 spårigt mini album, typ.

Vi ska bara inhandla trummickarna, sen bär det iväg.

Och jag är snart färdig med skivans konvolut.

Kommer att lägga upp bilden här, när den är färdig.


Mvh: Danneh

Presentation

Omröstning

Hur många här hade uppskattat om man anordnat en Dubstep Festival!
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards